BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Salamun Alaika, ya Abdullah....

Salamun Alaika, ya Abdullah. Wahai hamba-hamba Allah, carilah hatimu di tiga tempat iaitu, ketika bersolat, membaca Al-Quran dan mengingati kematian. Sentiasalah kita bertasbih kepada Allah SWT, berselawat ke atas junjungan besar, Rasulullah SAW.
Powered By Blogger

Wednesday, June 2, 2010

Satu kalimah yang BERKUASA

Assalamualaikum, maaf, sudah hampir sebulan tiada update kerana sering sibuk dengan urusan-urusan yang lain, Insya-Allah, selepas bulan Oktober, lebih banyak update akan dibuat.




Apa maksud kalimah tauhid? Kalimah tauhid ialah sebuah janji atau pengakuan kita kepada Allah dan Rasulullah. Asyhadualla ilah ha ilallah, wa asyhadu anna muhammada rasulullah. Itulah kalimah tauhid.

Kalimah ini adalah kalimah yang amat berkuasa. Ia turut digeruni oleh semua umat manusia. Malah, ada orang yang bukan Islam mengatakan kalimah ini adalah kunci Syurga. Sebuah contoh saya berikan, kalimah ini telah membuatkan para sahabat berjaya menakluki Parsi, Rom dan Byzantine dengan sekelip mata.

Tidak kira, berapa ratus ribu tentera musuh, yang diingati oleh tentera Islam hanyalah kalimah tauhid dan Syurga jikalau mereka syahid. Sultan Muhammad Al-Fateh contohnya, mempunyai sebuah sifat yang mulia. Beliau tidak pernah meninggalkan solat fardu, solat sunat rawatib malah solat sunat tahajud sejak mula usia baligh.

Sejak kecil lagi, Sultan Muhammad Al-Fateh sering melihat Konstantinople dari seberang laut . Dengan sebuah seruan kalimah tauhid daripada 150 000 tentera Islam pada ketika itu, mereka berjaya menakluki Konstantinople setelah mengepungnya dengan begitu lama.

Kalimah tauhid ini amat berkuasa, dikisahkan ada seorang pelajar yang kurang pintar yang sedang menghadapi peperiksaan besar. Pada malam sebelum peperiksaan, dia kurang yakin lalu tidak henti-henti dia menyebut kalimah tauhid dengan sekuat-kuat keyakinan di dalam hatinya sehingga dia tertidur sendirinya. Ternyata, dia mendapat A dalam kesemua peperiksaan yang dihadapi sedangkan dia sering mendapat D atau C.

Ini bermakna kalimah ini adalah sebuah kalimah yang AGUNG. Allah SWT dan Rasulullah sentiasa diingati oleh setiap umat Islam, malahan kalimah ini telah membuat beberapa perkara yang ajaib, contohnya sebuah cerita di samada di Palestin atau Afhganistan, saya kurang pasti, ada seorang fisabilillah yang sedang berseorangan dan dia dikepung oleh beberapa orang askar musuh.

Tidak henti-henti dia mengucapkan kalimah tauhid ini. Dalam hati berkata, "Ya Allah, tukarkanlah serbanku ini menjadi sebuah bom,"

Lalu dibalingnya serban itu, dengan kuasa Allah SWT, serban itu meletup dan kesemua tentera musuh mati dengan sebuah kalimah agung yang tidak dapat lagi disangkalkan kekuasaannya.

Insya-Allah, sentiasalah berzikir dengan kalimah yang agung ini, Insya-Allah pasti kalimah tauhid ini akan dapat membantu diri para pembaca sekalian. Assalamualaikum.

0 comments: