BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Salamun Alaika, ya Abdullah....

Salamun Alaika, ya Abdullah. Wahai hamba-hamba Allah, carilah hatimu di tiga tempat iaitu, ketika bersolat, membaca Al-Quran dan mengingati kematian. Sentiasalah kita bertasbih kepada Allah SWT, berselawat ke atas junjungan besar, Rasulullah SAW.

Friday, November 4, 2011

13 Alasan yang biasa kita dengar daripada perempuan yang TIDAK MAHU MENUTUP AURAT!

Pernah nasihat atau tegur kawan-kawan anda yang tidak menutup aurat? Jom kita tengok apakah alasan yang selalu digunakan wanita yang enggan menutup aurat apabila ditegur kesalahan mereka itu. Dan apa jawapan yang mungkin sesuai untuk mereka.??




1. Semua yang tutup aurat, confirm masuk syurga ke?

-Yang pasti, kalau tak tutup aurat, confirm masuk NERAKA..Nauzubillah

2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.

-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. “Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia”. Samalah seperti tudung. Tudung pula yang disalahkan, ” pakai tudung tak mestinya baik..bla…bla…bla…”

3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat nak mampos.

-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.

4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.

-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?

5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.

-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?

6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.

-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.

7. Walau kami tak bertudung, kami tetap solat dan puasa.

-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?

8. Suka hati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.

-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.

9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan ALLAH.

-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.

10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)

-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?

11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.

-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.

12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..

-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.

13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.

-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.“Wahai wanita, setiap ciptaan tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat sukar untuk diperolehi.

Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas? Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. Oleh itu kamu juga perlu bertudung dan melindungi diri kamu.”

Thursday, November 3, 2011

Hadits Qudsi

Assalamualaikum warahmatullah! Maafkan saya kerana sudah amat lama saya tidak memberikan cerita baru. Setelah setahun melanjutkan pendidikan ke MRSM Merbok, Kedah, hari ini, saya mempunyai sedikit kelapangan untuk menulis sesuatu yang mampu menggetarkan hati kita. Hayatilah WAHAI HAMBA ALLAH kerana KAU KERDIL! INGAT, KAU HANYA SEBUTIR PASIR!

HADITS QUDSI

"Wahai anak cucu Adam,

Kematian akan menyingkap apa-apa yang kausembunyikan,
Kiamat akan menyampaikan beritamu,
Siksa akan mengungkap rahasiamu-rahasiamu.

Jika kau berdosa,
jangan kau lihat kecilnya dosa itu,
tapi perhatikanlah kepada siapa kau durhaka.
Jika kau diberi rizki sedikit,
janganlah kau lihat jumlahnya,
tapi perhatikan siapa yang memberikannya.

Jangan kau remehkan dosa kecil,
karena kau tidak tahu dosa mana yang akan kau lakukan.
Jangan merasa aman dari "makar"-Ku,karena "makar"-Ku lebih tersembunyi dari semut yang merayap di atas batu licin di kegelapan malam.

Wahai anak cucu Adam,

Apakah setelah durhaka kepada-Ku,
kau lalu ingat pada amarah-Ku?
Apakah telah kau cegah dirimu dari perbuatan yang Ku larang?
Apakah telah kau tunaikan yang Kuwajibkan sebagaimana Kuperintahkan?
Apakah kau telah bersimpati kepada kaum miskindengan memberikan sebagian dari hartamu?

Apakah kau telah berbuat baik kepada orang yang jahat terhadapmu?
Apakah telah kau maafkan orang yang menzalimimu?
Apakah telah kau hubungi orang yang memutuskan hubungan denganmu?
Apakah kau telah berlaku adil kepada yang mengkhianatimu?
Apakah kau telah berbicara kapada orang yang mendiamkanmu?

Sudahkah kau didik anakmu?
Sudahkah kau senangkan tetanggamu?
Sudahkah kau bertanya kepada ulama tentang urusan agama dan duniamu?

Sebab,
Sesungguhnya Aku tidak memperhatikan tubuh dan penampilan kalian,
tetapi Aku memperhatikan hati kalian."