BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Salamun Alaika, ya Abdullah....

Salamun Alaika, ya Abdullah. Wahai hamba-hamba Allah, carilah hatimu di tiga tempat iaitu, ketika bersolat, membaca Al-Quran dan mengingati kematian. Sentiasalah kita bertasbih kepada Allah SWT, berselawat ke atas junjungan besar, Rasulullah SAW.
Powered By Blogger

Friday, November 26, 2010

Kehidupan Selepas Mati (Part 3)

Assalamualaikum, bersambung lagi kita untuk tajuk kehidupan selepas mati. Selepas Al-Mizan, kita akan berada di titian Sirat. Itulah jambatan yang nipis, tidak tergambarkan betapa nipisnya jambatan itu.

Tetapi jambatan ini amat mudah dilalui oleh orang-orang yang beriman, namun ia begitu payah dilalui oleh orang-orang munafik dan kafir, maka, ketika mereka melintasi jambatan ini, mereka terus terhumban ke dasar neraka.

Titian Sirat inilah yang dinamakan sebagai sebuah titian yang menggetarkan hati-hati setiap manusia. Ada yang dapat berjalan dengan sangat laju seperti kilat. Ada pula yang seperti angin. Ada pula yang seperti kuda. Ada pulak yang berlari. Ada pula yang berjalan seperti biasa. Ada pula yang merangkak. Ada pula yang TERJATUH! Dalam golongan manakah kita yang sebenarnya? Di mana?

Apa bila kita melepasi titian sirat tadi. Beradalah kita di SYURGA. Terdapat 7 tingkat syurga. Syurga yang tak mampu kita bayangkan kenikmatan (sebab itu saya tak letak gambar untuk post yang kali ini, kerana syurga itu tidak tergambarkan). Dan apabila kita masuk ke pintu syurga itu, ALLAH SWT berkata... "ASSALAMUALAIKUM"....

Pejamkan mata anda sekalian. Pejamkan. Bayangkan kita berada di syurga. Bayangkan kita akan bertemu Allah. Bayangkan semuanya ada di sisi kita. Segala apa yang kita mahu, ada di sisi kita. Keluarga kita. Semua di sisi dan bahagia bersama-sama di syurga.

Demi Allah, DUNIA INI HANYALAH SETITIS AIR LAUT JIKA DIBANDINGKAN DENGAN SYURGA YANG MERANGKUMI SEMUA AIR LAUT ITU DAN MUNGKIN LEBIH!

Namun, ada sebuah perkara memedihkan. JIKA KITA TIDAK MAMPU MELEPASI TITIAN SIRAT, maka terkeluarlah kulit-kulit kita. Matilah kita dalam kebakaran. Minumlah air yang MENGGELEGAK. Rambut kita dibakar. Otak mendidih. Bayangkan betaoa dosanya kita di dunia dahulu.

WAHAI TUHAN,
KU TAK LAYAK KE SYURGAMU,
NAMUN TAK PULA AKU SANGGUP,
KE NERAKAMU.

AMPUNKAN DOSAKU,
TERIMALAH TAUBATKU,
ENGKAULAH PENGAMPUN,
DOSA-DOSA BESAR,
OH TUHANKU.

Ya Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihi. Ampuni kami Ya Allah. Terimalah doa-doa kami Ya Allah. Terimalah Ya Allah. Terimalah taubat kami Ya Allah. Kami memohon keredhaan-Mu Ya Allah. Cintakanlah hati kami kepadaMu.

Amin Ya Allah.

0 comments: