BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Salamun Alaika, ya Abdullah....

Salamun Alaika, ya Abdullah. Wahai hamba-hamba Allah, carilah hatimu di tiga tempat iaitu, ketika bersolat, membaca Al-Quran dan mengingati kematian. Sentiasalah kita bertasbih kepada Allah SWT, berselawat ke atas junjungan besar, Rasulullah SAW.
Powered By Blogger

Friday, September 17, 2010

Allah Maha Mendengar!

Assalamualaikum, semuanya. Saya mengalami sebuah pengalaman yang amat menjadikan diri saya KERDIL baru-baru ini ketika saya sedang menghadapi Peperiksaan Percubaan PMR. Ketika itu tak silap saya hari ketiga peperiksaan dan saya sedang menghadapi kertas ujian Pendidikan Islam, kalau tak silap.

Saya terus menulis jawapan seperti yang dilakukan pelajar-pelajar lain di dewan itu. Di dalam dewan itu, meja saya di tepi tingkap dewan itu, dan hanya 50 cm dari pintu. Saya terus menulis, tiba-tiba hujan lebat mencurah-curah. Waktu tu sudah terasa amat sejuk. Menggigil-gigil. Air longkang di luar sudah melimpah-limpah.



Terdetik dalam hati saya "Ya Allah, perlahankan hujan ini. Hamba-Mu ini sedang sejuk,". Tiba-tiba hujan itu menjadi hujan renyai. Saya terkejut. Saya memandang rakan-rakan yang lain. Semua sedang khusyuk menjawab kertas soalan Pendidikan Islam itu.

Saya memohon kembali kepada Allah "Ya Allah, tunjukkan kekuasaanmu Ya Allah, lebatkanlah hujan ini Ya Allah,". Ketika itu, saya memandang ke luar, masih lagi hujan renyai-renyai. Kemudian, hujan kembali lebat, selebat-lebatnya. Menitis air mata saya. Terkejut, saya tak mampu melihat ke luar lagi.

Allah Maha Berkuasa ke atas apa-apa yang ada di langit dan di bumi. Malah, dia mendengar rintihan hambaNya ini. Jadi, kepada kawan-kawan sekalian, memohonlah kepada Allah yang Maha Mendengar. Ini adalah pengalaman sebenar saya. Hidayah menyusup masuk ke dalam hati ini.

Assalamualaikum.

0 comments: