BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Salamun Alaika, ya Abdullah....

Salamun Alaika, ya Abdullah. Wahai hamba-hamba Allah, carilah hatimu di tiga tempat iaitu, ketika bersolat, membaca Al-Quran dan mengingati kematian. Sentiasalah kita bertasbih kepada Allah SWT, berselawat ke atas junjungan besar, Rasulullah SAW.
Powered By Blogger

Tuesday, December 20, 2011

Siapakah Syaitan?

Assalamualaikum, kita sebagai manusia mempunyai musuh yang terlaknat iaitu syaitan, update-update saya yang seterusnya adalah mengenai syaitan supaya kita lebih mengenali mereka.

Syaitan adalah sejenis daripada jin dan lebih rendah tarafnya daripada jin dan afrait, sombong dan amat penderhaka, pengacau dan penghasut, musuh manusia yang paling dilaknat, dan telah dikutuk Allah juga terputus rahmat daripadaNya.

Kesombongan syaitan amat melampau, tidak mengakui kebenaran. Melakukan segala perkara yang membinasakan, tugasnya yang semata-mata adalah untuk mengganggu penduduk-penduduk dunia berupa anak Adam dan memesongkan mereka kepada kejahatan dan maksiat.

Hati bayi yang baru lahir pun dicucuk dengan harinya hingga terpekik menangis bayi itu oleh kerana perseteruannya yang sangat mendalam dengan manusia.

Pembiakkan syaitan sama seperti pembiakkan manusia. Setiap anak syaitan yang baru lahir akan ditiupkan semangat bencikan manusia. Mereka memasukkan semangat-semangat keji. Maka apabila seseorang manusia itu telah meninggal dunia, maka apabila dia dihidupkan kembali di akhirat kelak, maka syaitan itu tidak keseorang di neraka Jahanam. Dibawanyalah manusia yang menyimpang dari kebenaran itu.

Sekian terima kasih. Nantikan update terbaru saya kelak. Assalamualaikum.

0 comments: